Dubrovnik’in yolları taştan…

12 07 2010

İş değişikliğim sebebiyle iptal olan planlar keyfimizi kaçıramazdı… Hemen alternatif bir plan yapmalıydık. Kararımızı verdik: Dubrovnik!

Haziranın ikinci haftası olmasına rağmen İstanbul’da hava hala yağmurluydu. Havalar ne zaman soğusa “Balkanlar’dan gelen soğuk havanın etkisindeyiz” diye öğretildiğinden ister istemez tedirginlik var içimde… Sabah akşam deliler gibi hava durumu kontrolü yapıyorum. Moralim bozuluyor ama çaktırmıyorum. Koşturmacayla geçen bir haftanın sonunda uçağımız kalkıyor. Önce Saraybosna’ya varıyoruz. Minicik bir şehir merkezi… Oldukça uzun boylu kadınlar… Bizden insanlar… Başımızı ne tarafa çevirsek savaşın izleri… Süslü bakır cezve ve fincanlarla sunulan Saraybosna kahvesi… Meşhur Boşnak böreği… Cevapcici (köfte) ile liquid yoghurt… 🙂 Daha hava kararmadan akın akın barlara akan Saraybosna gençleri… Akşama Boşnak gecesi…

Ertesi gün geze geze Dubrovnik’e varıyoruz. Hava sıcacık, güneş pırıl pırıl.. İstanbul’da yağmur sel, ama bizim güneşin altında keyfimiz yerinde… Önce Dubrovnik’in Old Town denilen bölümünü geziyoruz. Kocaman bir kale içerisine kurulmuş bir şehir. Rehberimiz anlatırken biz çoktan dondurmacıya saldırıyoruz. Sonraki her gecemizde buradan dondurma almayı ihmal etmediğimizi belirtmek isterim. Dubrovnik’e yolu düşenlere birinci tavsiye: şehre girişte ilk sağdaki dondurmacıdan dondurma!

Hırvatistana özgü çok özel bir yemek olmamakla beraber deniz mahsülleri enfes. Menüler genelde pizza, makarna ve deniz ürünlerinden oluşuyor. Nerde bizim Türk Mutfağı dedikten sonra Dubrovnik’e yolu düşenlere ikinci tavsiye: deniz kıyısında siyah kocaman tencerelerle servis edilen siyah risotto ve kalamar! Ve hemen arkasından üçüncü tavsiye: Yemek öncesi aparatif olarak buzlu içilen Prosec isimli tatlı şarap! Gündüz çok güzel olan Old Town gece ayrı bir güzel… Büyük caddesini dik kesen dar dar sokaklarda onlarca bar var. Sokaklarda canlı müzik… Çok çılgın partiler olmasa da gece hayatı renkli sayılabilecek cinsten… Burada daha fazla detaya girmeden geçiyorum diğer doğa güzelliklerine 🙂

Deniz gerçekten güzel… Gayet serin, gayet berrak. Plajlar taşlı ve kayalık… Ben kum plaj isterim diyene de Lopud adası diyorum. Adı geçmişken Dubrovnik’e yolu düşenlere dördüncü tavsiye: Lopud adasında golf arabası benzeri araçlara binilerek adanın bir ucundan diğer ucuna geçilecek, denize girilecek, çıplaklar gözlemlenecek: p

Buralara kadar gelmişken bir ülke daha görmeden dönmeyelim dediğimizden Karadağ yoluna düşüyoruz. Deniz de manzara da enfes ama sadece bu kadar… Ne yazık ki Saraybosna’nın ve Hırvatistan’ın tatlı insanından eser yok burada… Dünya insanı diyerek bağrımıza basamıyoruz ne yazık ki Sırp arkadaşlarımızı… Anında uzaklaşıyoruz kendilerinden…

Dönerken Mostar’a uğruyoruz. Gerçekten çok etkileyici… Zamanında gençler sevdiği kıza aşklarını ispat etmek için atlarlarmış bu köprüden… Şimdi köprüyü bırak kaldırımdan atlamazlar bu arkadaşlar ya hadi neyse…

8 gün çok fazla mı acaba derken yetmedi bile… Kaynaştığımız balayı çiftleriyle vedalaşıp hüzünle ayrılıyoruz… İstanbul özlemiş bizi… Biz de onu… Hey sevgili okuyucu nereye gittiğin kadar kimle gittiğin de önemlidir, al yanına en sevdiğini koş Dubrovnik’e.. Biz gittik, gördük ,sevdik, geldik! Sorana da tavsiye ederiz. Özetle, ne demiş Bernard Shaw “Dünya’da cenneti görmek isteyenler Dubrovnik’e gelmeli! “

Actions

Information

3 responses

27 07 2010
BB

hepsi guzel ama son paragraftaki cumleye “iste budur” diyorum :))

15 08 2010
Oyun

havalar çok slcak istanbulda şimdi sadece norveçte olcktln serjn yerleri sevjyorum

5 06 2012
ipek

karadağlılar ve bosnalılar ile ilgili kıyaslmaya kesinlikle katılıyorum karadağlılar ne kadar kaba ve insancıl değillerse, bosnalılar bir o akdar insancıl ve yardımseverlerdi….